fredag den 27. november 2009

Hvor sund er du - flere sundheds test - vælg den der passer dig.

Der er ingen tvivl om, når man taler om sundhed, kan man ikke komme uden om Chris Macdonald, der er utrolig dygtig og målrettet har hjulpet mange mennesker i den rigtige retning, jeg tænker bl.a. på projektet "by på skrump"

Chris tilbyder en god test, som han kalder sundhedshjul, som kan tages her ganske gratis, og man kan gemme testen og se om man er på rette vej.

Testen er bygget om omkring 4 områder: træning, kost, mentalitet og restitution og består af en række spørgsmål i hver kategori - desværre kunne jeg ikke få tips til hvad jeg skulle gøre, da jeg gennemførte testen, men måske man først får dem, når man opretter en profil og gemmer testen - prøv den, der er mange rigtig gode spørgsmål.

Jeg faldt ligeledes over en anden test, på motion-online, som har en kort sundheds profil og et lidt længere, den virker rigtig god og gennemarbejdet, ligeledes er der en beskrivelse af hvordan denne test kommer frem til resultaterne.

Testen er hurtig og nem at tage og kan gemmes, så du kan følge med om du forbedre dig i forhold til de initiativer du igangsætter, for at få det bedre, jeg kan kun anbefale at prøve denne test.

Netdoktor har ligeledes en test, som består af en række spørgsmål, lidt anderledes end Chris Macdonalds og motion-online, jeg synes den var meget informativ og gav øjeblikkeligt svar på, hvor der skulle sættes ind og man kunne få tilsendt rapporten - bare ved at indtaste sin mail ide, jeg kan kun anbefale, at man tager denne test.

Helsenyt, har også en test, desværre er den ikke interaktiv, så det kræver lidt selvdisciplin, så hvis du har det så prøv den her:

alun.dk har også en test, og der er ca. 12.000 der har taget, så den prøver jeg også, så her svarer du på en masse spørgsmål og kan desværre ikke få svaret, medmindre du registrere dig, det hopper jeg lige over denne gang.

Arbejdsmiljøviden har ligeledes en sundheds profil, det er et dokument på 55 sider, jeg havde desværre ikke overskud til at kigge nærmere på denne, men måske du kan og kommenterer her.

Hvis jeg falder over andre vil dette indlæg blive opdateret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar