tirsdag den 25. august 2009

Det grønne menneske - en samfundsgevinst

I min artikel om det grønne menneske, beskrev jeg hvordan det grønne menneske fik en bedre hverdag. Men ikke nok med det, det grønne mennesker skaber også en økonomisk samfundsgevinst, hvilket er bevist og der findes en række gode business cases på dette, som jeg vil vende tilbage til.

Dagens artikel i Business, "Danskerne har problemer med effektiviteten", omhandler netop problemstillingen omkring effektivitet, produktivitet og disse udfordringer som vi står overfor.

Jeg vil ydmygt dele denne information omkring de erfaringer man har gjort sig i USA og i store amerikanske virksomheder. De erfaringer kan vi sagtens overføre til Danmark og dermed skabe nogle tilsvarende resultater inden for effektivitet, produktivitet, men også mange andre områder, som jeg har nævnt i "det grønne menneske".

Hermed informationer fra HeartMath Institute ©, amerikansk nonprofit forsknings institution, som kan give store samfundsmæssige gevinster, hvis vi begynder at introducere nogle af disse metoder og teknologier, der bevisligt kan forbedre den enkeltes produktivitet og overskud, her nogle eksempler fra HeartMath Institute © på nogle af disse områder:

Det bemærkelses værdige i grafen til høre, er at der kan opnås hurtige resultater, inden for ca. 6 uger.

Som nævnt er der allerede en lang række store virksomheder der gør brug af disse værktøjer, her er nogle eksempler BP, Shell, Motorola etc.

Læse eventuelt mere omkring "Return of Investment" og Business case resultater på HeartMath.com, amerikansk leverandør af teknologi og metoder, baseret på forskning fra HeartMath Institute.


Ligeledes er der dokumenteret mærkbare personlige resultater,
det jo i sidste ende er med til at skabe de gode resultater ovenfor.

Metoderne og værktøjerne er endnu ikke særlig udbredt i Danmark, men det vil jeg og en række af mine partnere gerne lave om på, så hvis du er interesseret i at vide mere eller mpske allerede har erfaring med HeartMath værktøjerne, så kontakt mig på mail eller tlf, som fremgår her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar